22. 7. 2017

Tichý blázen

„Baví mě rybaření.“ Když řeknu tuhle větu, odpovědí mi jsou často nechápavé pohledy a otázky, co mě baví na vysedávání u vody. A k tomu rádoby vtipné průpovídky o tichých bláznech. Blázen asi jsem, kdo by vstával před čtvrtou ráno, aby měl za rozbřesku nahozené pruty a kochal se východem slunce. Tichý vážně ne, u ryb si rád pokecám a často nevím, kdy zavřít pusu. S bráchou probereme vše od fotbalu, přes práci až po osobní věci a tuším, že se občas modlí, abych byl chvíli zticha.

K rybaření mě a bráchu přivedl táta, od mala jsme s ním jezdili k vodě, učili se chytat od malých rybiček po ty větší a budovali si vztah k přírodě. Táta už více jak deset let nežije, ale vášeň k rybaření v nás díky němu přetrvala. Někdo se před víkendem těší, jak půjde na pivo, já se těším, až vypadnu z civilizace k Berounce či Sázavě, nahodím pruty a budu čekat na ten magický moment, kdy ryba zabere a budu s ní moct svést souboj. Takové zdolávání silného kapra či bojovné parmy je skutečně boj a zážitek plný adrenalinu, protože ryba vám nedá nic zadarmo. Nadšení po zdolání takové ryby je obrovské, jako když vstřelíte vítězný gól v poslední minutě utkání. Na rybaření je krásné, že mnohdy alespoň zpočátku nevíte, jakou rybu máte na prutu, čím vás řeka překvapí. Jestli stříbrným cejnem, kterého je všude spousta, nebo nějakou méně častou rybou jako je zelenozlatý lín, pruhovaný bojovník okoun či divoká, agresivní štika.

„Ty si jí pustil? No ty si blbej!“ už jsem slyšel také mnohokrát. Ne, nejezdím na ryby, abych odvezl metrák masa a měl dva plné mrazáky ryb. Já si jedu užít přírodu, souboj s rybou, pokecat. Často jsem víc nadšený z fotky přírody, která se mi na rybách povedla, než ze všech úlovků. Zážitek je i zahlédnout u vody modrého ledňáčka, vznešenou volavku, nebo rodinku labutí s mladými.

Samozřejmě, že jsou dny, kdy to vůbec nebere, nebo jen malé čudly. Ale uteče týden a už zase plánuji, kam pojedu, a těším se, jaká překvapení na mě u vody čekají. A věřím, že překvapení a zážitků bude ještě spousta. 
@Thorklaer